+421 43 381 2800 [email protected] Prepnúť na SK verziu Switch to EN version

Všetko čo potrebujete vedieť o digitalizácii účtovníctva

Novela zákona o účtovníctve nadobudla účinnosť  od 1. januára. V našom článku vám povieme niečo o tom, čo so sebou prináša digitalizácia účtovníctva, v čom vám môže pomôcť, ako sa na ňu pripraviť a čo by ste o nej mali teraz vedieť.  

Čo účtovníkom prináša novela zákona o účtovníctve v oblasti digitalizácie?

Okrem možnosti spracovávať účtovné záznamy v elektronickej podobe, prináša aj možnosť archivovať všetky dokumenty elektronicky. Po novom, už viac nemusíte doklady tlačiť a uchovávať vo vytlačenej papierovej podobe. Stačí vám tá elektronická.

Elektronické účtovníctvo. Je to povinnosť alebo možnosť?

Tak, ako si účtovníci môžu vybrať, či budú spracovávať účtovníctvo elektronicky, môžu si vybrať aj formu archivácie dokladov. V praxi to vyzerá tak, že sa môžete rozhodnúť, či budete doklady uchovávať elektronicky, v papierovej forme alebo budete tieto možnosti kombinovať. 

Odkedy to platí?

Novela síce nadobudla účinnosť od 1. januára 2022, ale rozhodnúť sa pre digitálny archív môžete počas celého roka. Pri elektronickej archivácii je výhodou, že ak príde daňová kontrola, stačí im odovzdať elektronickú zálohu dokladov.

Čo by ste mali urobiť, ak sa rozhodnete pre ísť cestou digitalizácie?

Prvým krokom by mala byť interná smernica, kde si pekne čierne na bielom uvediete, aký bude váš systém uchovávania dokladov a tiež miesto, kde bude dokumentácia uložená. Či už sa rozhodnete pre cloud, pamäťovú kartu alebo USB, výber je na vás. Zákon vás v tomto neobmedzuje.

Druhým krokom by mala byť dohoda s obchodnými partnermi, nech vám doklady posielajú elektronicky, ak sa to dá. Vyhnete sa tak papierovým dokladom a ušetríte množstvo papiera, šanónov aj miesta v kancelárii.

Trackback von deiner Website.